Název: Name: | Kawasaki KDA-2 | Kawasaki KDA-2 |
Originální název: Original Name: | 川崎KDA- 2 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.07.1927 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1926-DD.07.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1927 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1505 kg | 3318 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2550 kg | 5622 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Délka: Length: | 12,800 m | 41ft 11,93in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 1,86in |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,00 m2 | 516.684 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 53,125 kg/m2 | 10.88 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | BMW VI 5,5 twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level, driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v 0 m | 149.2 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6850 m | 22474 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů) 1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti. | One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in a nose 500 rounds and one twin flexible rearward-firng 0.303 inch machine-guns in dorsal position. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Výkony se vztahují k prvnímu prototypu označenému A-2. Prototyp KDA-2 byl navržen Dr. Richardem Vogtem, dle požadavků armádního letectva. Dr. Vogt byl tehdy v továrně Kawasaki, kde zaváděl licenční výrobu bombardovacího Dornieru Do.N, v Japonsku označeného jako Kawasaki Ka.87. Projektové práce započaly v dubnu 1926 a první prototyp byl dokončen v únoru 1927. První prototyp nesl pouze základní vybavení a byl tak o 250 kg lehčí než druhé dva prototypy, které již nesly plnou armádní výstroj. Tyto prototypy zvítězily v soutěži o armádní průzkumný letoun a následující rok byla zahájena výroba pod označením Kawasaki Type 88. | Performance relate to the first prototype designated A-2. The KDA-2 was designed by Dr Richard Vogt in response to an Imperial Japanese Army request. Vogt had previously worked with Kawasaki on the Dornier Do-N, which was co-produced in Germany and Japan as the Army Type 87 Night Bomber. During 1927 three prototypes of Vogt's new design were built, as the Kawasaki KDA-2. This was a conventional biplane, with wings of unequal length (longer upper wing), a fixed undercarriage, and powered by a BMW VI. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960 www.historyofwar.org www.csd.uwo.ca pub131.ezboard.com archiv autora |